Skip to main content

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός-NEO


ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Enrollment is Closed

Δυνατότητα εγγραφής

Οι εγγραφές ξεκίνησαν!

Σχετικά με το πρόγραμμα

Το μάθημα «Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός», συνολικής διάρκειας 120 ωρών, είναι το πρώτο ελληνικό MOOC (Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα) που ασχολείται με το κοινωνικό αυτό φαινόμενο που απασχολεί τόσο τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, όσο και την ευρύτερη κοινωνία. Σκοπός του μαθήματος είναι όχι μόνο να ενημερώσει και να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης στις θεωρητικές έννοιες του φαινομένου και στις επιπτώσεις του, αλλά να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα από τη θέση που κατέχουν, φαινόμενα που εμφανίζονται στο χώρο εργασίας τους, δηλαδή τα σχολεία.

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχει κάποιο γνωστικό προαπαιτούμενο για την εγγραφή σ' αυτή τη σειρά μαθημάτων.


Επειδή, όμως, το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο εκπόνησης διδακτορικής διατριβής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το εκπαιδευτικό υλικό κάθε εβδομάδας θα είναι διαθέσιμο μόνο σε όσους συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα που θα διεξάγεται παράλληλα.

Διδάσκοντες που εμφανίζονται στα βίντεο

Fatsea

Αδαμαντία Φατσέα

ΣΣΕ για την Αειφορία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Νοτίου Αιγαίου

Συμμετοχή στην 1η εβδομάδα μαθημάτων

Η Αδαμαντία Φατσέα είναι εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων, του Μεταπτυχιακού διπλώματος του Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τμήμα ΤΕΠΑΕΣ, «Μοντέλα ανάπτυξης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων» και του Μεταπτυχιακό διπλώματος Ειδίκευσης Φυσικής Αγωγής «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» του Διατμηματικού Διετούς Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, συνεργαζόμενων ΤΕΦΑΑ Παν/μίων ΔΠΘ & ΠΘ, κατεύθυνση «Φυσική Δραστηριότητα και Αθλητική Αναψυχή».

Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων ως εισηγήτρια και ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για διάφορα θέματα όπως τη Φυσική Αγωγή, την Πληροφορική – Internet, την Αγωγή Υγεία – Αγωγή Καταναλωτή, την Ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα και στους πρόσφυγες, τις Μαθησιακές Δυσκολίες, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστικά Θέματα και τη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό.

Έχει διατελέσει υπεύθυνη του τμήματος Αγωγής Υγείας της Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Δωδ/σου και Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Νομού Δωδ/σου. Αυτή την περίοδο είναι ΣΣΕ για την Αειφορία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Νοτίου Αιγαίου, με έδρα τη Ρόδο.

Sofos

Δρ. Σοφός Αλιβίζος

Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Συμμετοχή στη 2η εβδομάδα μαθημάτων

O Αλιβίζος Σοφός υπηρετεί ως Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου ΑΙγαίου, όπου και διδάσκει από το 2004 Παιδαγωγική, Παιδαγωγική των Μέσων (Media Education) και Διδακτική των Μέσων (eLearning και Online Education) σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Επίσης, συνεργάζεται στη Θ.Ε. ΕΚΠ 65 «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου.

Από το 1996 μέχρι το 1998 εργάστηκε ως Διδάσκων με σύμβαση (Lehrbeauftragter) στο Johannes Gutenberg Πανεπιστήμιο στο Mainz και σε άλλα γερμανικά πανεπιστήμια (Frankfurt, Wiesbaden, Landau-Koblenz). Από το 1998 μέχρι το 2002 εργάστηκε ως επιστημονικός συνεργάτης στην Παιδαγωγική Σχολή του Johannes Gutenberg Πανεπιστημίου στο Mainz στα πεδία: Γενική Παιδαγωγική, Παιδαγωγική των Νέων Μέσων, Σχολική Παιδαγωγική και από το 2002 μέχρι το 2004 ως επιστημονικός συνεργάτης στο ερευνητικό πρόγραμμα «Διδακτική των Μέσων». Από το 1998 ήταν παράλληλα επιστημονικός σύμβουλος στον οργανισμό της κεντρικής διοίκησης των 16 Υπουργείων Νεότητας και Κοινωνικών των ομοσπονδιακών κρατιδίων της Γερμανίας για την Προστασία των Νέων στο διαδίκτυο συμμετέχοντας στην ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, στη εκπαίδευση φοιτητών και στην οργάνωση ερευνητικών προγραμμάτων.

Kostas

Δρ. Κώστας Απόστολος

Μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Συμμετοχή στην 3η εβδομάδα μαθημάτων

Ο Απόστολος Κώστας είναι μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είναι Μηχανικός Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διδακτορική διατριβή από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Διαθέτει εργασιακή εμπειρία στο εξωτερικό ως Μηχανικός Έρευνας & Ανάπτυξης, ενώ εργάσθηκε στην Υπηρεσία Πληροφορικής & Επικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου ως Μηχανικός Πληροφορικής. Υπηρέτησε (2002-2015) ως Μέλος του Ειδικού Εργαστηριακού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και από το 2015 υπηρετεί στο ίδιο Τμήμα ως Μέλος του Εργαστηριακού & Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ).

Διδάσκει στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος μαθήματα που σχετίζονται με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τις Νέες Τεχνολογίες, ενώ στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται οι Διαδικτυακές Εκπαιδευτικές Κοινότητες, οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών, ο Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και οι Τεχνολογίες για το e-Learning, οι τεχνολογίες Web 2.0 στην εκπαίδευση, κ.λ.π.

Kandilaki

Κανδυλάκη Ελένη

Ψυχολόγος M. Sc. – Διευθύντρια του Διεπιστημονικού Κέντρου Συμβουλευτικής "Ροδίων Ανάδρασις"

Συμμετοχή στην 4η εβδομάδα μαθημάτων

Η Ελένη Κανδυλάκη είναι ψυχολόγος, με ειδίκευση στην εκπαιδευτική ψυχολογία και στην ψυχολογία παιδιών και εφήβων. Είναι μέλος του Πανελληνίου Ψυχολογικού Συλλόγου (Π.Ψ.Σ.), με 16ετή εμπειρία στη συμβουλευτική παιδιών, εφήβων, γονέων και ενηλίκων.

Εργάζεται ως Ψυχολόγος στα Εκπαιδευτήρια “ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ”. Είναι ιδρύτρια και επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Συμβουλευτικής των Εκπαιδευτηρίων. Είναι εξουσιοδοτημένη συνεργάτιδα Α΄ ΤΕΣΤ (σχολικής ετοιμότητας) και πιστοποιημένη αξιολογητής εργαλείων διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών και ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης γνωστικών διεργασιών και δεξιοτήτων-ικανοτήτων (με τελευταία πιστοποίηση στο WISC-V Gr και στο Άριστον τεστ).

Επιπρόσθετα, έχει ειδικευθεί στην κοινωνική και εργασιακή ψυχολογία και έχει πολυετή εμπειρία στη συμβουλευτική σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού, στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση: διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών, μαθησιακών δυσκολιών, διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) μέσω χρήσης εναλλακτικών μεθόδων και διαδραστικού υλικού.

Papadopoulou

Παπαδοπούλου Ελένη

ΣΕΕ Αγγλικής Γλώσσας Νοτίου Αιγαίου

Συμμετοχή στην 5η εβδομάδα μαθημάτων

Η Παπαδοπούλου Ελένη είναι ΣΕΕ Αγγλικής Γλώσσας Νοτίου Αιγαίου. Είναι απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής, τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ε.Α.Π.

Tsarpa

Δρ. Τσάρπα Ιωάννα

Eκπαιδευτικός, Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Συμμετοχή στην 6η εβδομάδα μαθημάτων

Η Ιωάννα Τσάρπα έχει συμμετάσχει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα και, ως επιμορφώτρια, σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης. Επίσης, συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων και σεμιναρίων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη Δια Βίου Μάθηση, στη μη τυπική εκπαίδευση, στην κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη, στα οικονομικά της εκπαίδευσης, στην αποδοτικότητα και στο mentoring.

Giasiranis

Γιασιράνης Στέφανος

Εκπαιδευτικός, Υποψήφιος Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Συμμετοχή στην 7η εβδομάδα μαθημάτων

O Στέφανος Γιασιράνης είναι εκπαιδευτικός πληροφορικής και υπηρετεί στην Β/θμια Εκπαίδευση, ενώ παράλληλα έχει ασχοληθεί με την εκπαίδευση ενηλίκων και την υλοποίηση σχετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.

Είναι Μηχανικός Πληροφορικής και επίσης, έχει ολοκληρώσει την ΑΣΠΑΙΤΕ Ρόδου και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής-Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών» του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και πλήθος άλλων επιμορφώσεων. Αυτή την περίοδο εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή με τίτλο «Αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση και MOOCs: μια εναλλακτική πρόταση μη τυπικής εκπαίδευσης».

Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται εκτός απο τα MOOCs, η Επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality), τα εκπαιδευτικά παιχνίδια (serious games), το εργαλεία Web 2.0 που μπορούν να έχουν παιδαγωγική εφαρμογή, η εκπαιδευτική ρομποτική και ζητήματα εθισμού στο Διαδίκτυο και εκφοβισμού.

Kassimi

Κασίμη Μαρία

Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Συμμετοχή στην 8η εβδομάδα μαθημάτων

Η Κασίμη Μαρία είναι δασκάλα, απόφοιτη της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας και έχει ολοκληρώσει με επιτυχία την εξομοίωση πτυχίου, το Διδασκαλείο Ρόδου στην κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής και το Μεταπτυχιακού δίπλωμα του Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τμήμα ΤΕΠΑΕΣ, «Μοντέλα ανάπτυξης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων».

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα συνέδρια και έχει παρακολουθήσει επιμορφώσεις σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών. Έχει συμμετάσχει, επίσης, ως επιμορφώτρια στο e-twinning.

Stavrianou

Σταυριανού Ζαμπετούλλα

Δασκάλα

Συμμετοχή στα εισαγωγικά βίντεο

Η Σταυριανού Ζαμπετούλλα (Μπέτυ) είναι δασκάλα, απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το Διδασκαλείο Ρόδου και το Μεταπτυχιακού πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής-Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών» του ίδιου πανεπιστημίου.

Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα Mentoring του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε διάφορα συνέδρια. Με τους μαθητές της έχει υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και έχει συμμετάσχει σε εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς.

Ενότητες μαθήματος

Εβδομάδα 1: Εννοιολογική οριοθέτηση του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού: διάγνωση και διαστάσεις του φαινομένου

   • Υποενότητα 1: Ορισμός και οριοθέτηση του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

   • Υποενότητα 2: Κοινωνία και σχολική ζωή

   • Υποενότητα 3: Διαστάσεις του εκφοβισμού

Εβδομάδα 2: Θεωρητικό υπόβαθρο της επιθετικότητας: κοινωνιολογική θεώρηση του φαινομένου και ερμηνευτικές προσεγγίσεις

   • Υποενότητα 1: Θεωρητικό υπόβαθρο της επιθετικότητας

   • Υποενότητα 2: Βασικοί παράγοντες ανάπτυξης επιθετικότητας

Εβδομάδα 3: Κριτική επισκόπηση των ερευνητικών πορισμάτων για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Εβδομάδα 4: Κοινωνικοψυχολογικές επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα θύματα, στο σχολείο και στην κοινωνία

Εβδομάδα 5: Το διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών, την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

Εβδομάδα 6: Κριτήρια επιλογής, αποτίμηση και αξιολόγηση «καλών πρακτικών» από την Ελλάδα και το εξωτερικό

Εβδομάδα 7: Τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων και ειρηνικής επίλυσης των διάφορων

   • Υποενότητα 1: Τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων και υποστήριξη των εμπλεκομένων

   • Υποενότητα 2: Πρόληψη και ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων

Εβδομάδα 8: Η σχολική διαμεσολάβηση: εκπαιδεύοντας τους μαθητές στη διαχείριση του ενδοσχολικού εκφοβισμού

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

• εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στελέχη της εκπαίδευσης

• απόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων

• όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν για το φαινόμενο και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

Τι θα μου προσφέρει το πρόγραμμα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι θα έχουν επιτευχθεί τα ακόλουθα αποτελέσματα για τους συμμετέχοντες:

✔ Κατανόηση των βασικών θεωρητικών και εννοιολογικών ζητημάτων που αφορούν την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό

✔ Κατανόηση των βασικών θεωρητικών και εννοιολογικών ζητημάτων που αφορούν την επιθετικότητα των νέων και κυρίως των εφήβων και τους παράγοντες ενίσχυσής της

✔ Γνώση των τρόπων εκδήλωσης του φαινομένου εντός του σχολικού χώρου, τις διαστάσεις και τη συχνότητα που μπορεί να λάβει

✔ Κατανόηση των επιπτώσεων της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη

✔ Γνώση των θεσμοθετημένων μέτρων πρόληψης, προστασίας και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών

✔ Γνώση αποτελεσματικών πρακτικών πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

✔ Γνώση τρόπων αναγνώρισης των συγκρούσεων, παρέμβασης και αξιολόγησης της αποτελεσματικότητάς τους

✔ Γνώση της τεχνική της «σχολικής διαμεσολάβησης»

Δωρεάν παρακολούθηση

Το πρόγραμμα προσφέρεται δωρεάν.

Πιστοποιητικό ολοκλήρωσης

Για τη λήψη Πιστοποιητικού απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 70% η οποία προκύπτει:

✔    από τα κουίζ των ενοτήτων των μαθημάτων (συνήθως μετά από κάθε βίντεο)

✔    από τις τελικές εργασίες κάθε εβδομάδας

✔    από τη συμμετοχή σας στην έρευνα


Το πιστοποιητικό θα εκδοθεί ΔΩΡΕΑΝ από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

  1. Course Number

    CS101
  2. Classes Start

    Εγγραφές έως 31/1 18:00
  3. Classes End

  4. Estimated Effort

    06:00